Lavazza jest marką doskonale znaną na całym świecie. Również w Polsce cieszy się coraz większym wzięciem, jakkolwiek do Włochów jest nam jeszcze daleko. Jak wynika z badań rynkowych, 3 na 4 Włochów wybiera Lavazzę. Wszystko zaczęło się ponad 100 lat temu w Turynie, gdzie niejaki Luigi Lavazza otworzył niewielki sklepik z kawą.

Jak mały sklepik stał się wielką marką

Życie Luigiego upłynęło pod znakiem kawy, o której dowiedział się wszystkiego. Kawie też zawdzięczał sławę i powodzenie finansowe, które przyszły z czasem. Firma, której dał podwaliny, zyskała rozgłos i stała się rozpoznawalna. Marka Lavazza do dziś pozostaje w rękach potomków Luigiego, tyle że rozrosła się i zatrudnia tysiące ludzi na wszystkich kontynentach. To poważny gracz z przychodami w wysokości ponad 2 miliardy euro rocznie (2019).

Surowiec, arabica, sprowadzany jest z całego świata, przeważnie z Kolumbii, Gwatemali, Ugandy, Hondurasu, Brazylii, Indonezji i innych miejsc rozsianych po całym globie. Warto nadmienić, że firma przykłada dużą wagę do kwestii ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz angażuje się w działalność charytatywną na rzecz poprawy warunków życia w krajach, skąd sprowadza kawowy surowiec.

Lavazza Qualita Oro

Oro znaczy złoto i w tym wypadku sugeruje wielką wartość tej kawy. Na półce sklepowej ją z daleka, a to za sprawą pobłyskującego złotem opakowania. Lavazza Qualita Oro jest mieszanką ziaren arabiki z różnych części świata. Receptura pozostaje tajemnicą i począwszy od 1956 roku jest przekazywana z ojca na syna. Jak smakuje Lavazza Qualita Oro?

Nie jest to pierwsza z brzegu kawa. We Włoszech zyskała status kawowej ikony. Średnio palona i nie za mocna jest naturalnie słodka, co zawdzięcza ziarnom pochodzącym z Ameryki Środkowej i Południowej. Tym, co zwraca uwagę, jest niezwykły bukiet opisywany jako fascynujące połączenie kwiatów i owoców. Sprzedaje się ją w kilku odmianach:

– Lavazza Qualita Oro
– Lavazza Qualita oro – sinfonia perfetta
– LavazzaQualità oro – espresso
– Lavazza Qualità oro – caffè d’altura